آب روان

"گاهی به جوی دوست چو آب روان خوشیم" گاه نادیده چشم محرمان ما بی هشیم

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

کارتون خوابی

کارتون خواب

برادرم، خواهرم، سلام

من رو ببخش، می خوام که من رو ببخشی. ببخشی که از کنارت رد می شدم و تو رو نمی دیدم. نه اینکه خودم رو به ندیدن بزنم نه، اصلا هیچ نمی دیدمت! نمی دونم چرا، شاید بخاطر این رنگ خاکستریت بود. شاید چون همش پشت سطلهای بزرگ قایم میشدی، شاید چون مثل یه روح تو کوچه پس کوچه های تاریک پرسه میزدی، شاید کلا سخت می شه تو رو دید! بس که لاغری.

اولین باری که دیدمت رو خوب یادم هست. صبح یه روز سرد زمستونی رفته بودم پارک محل، برای پیاده روی، برای دو، برای کم کردن کالری های اضافه، برای لذت از طبیعت، برای شنیدن آواز پرنده ها، برای... تو راه برگشت بود که تو رو دیدم. تو رو که نه. یک پشته نایلون رو دیدم. وایسادم، شایدم خشکم زد. با تعجب نگاه میکردم. شک داشتم که زیر نایلون چیه. کم کم حدس میزدم خوب احتمالا این طرف  سرشه و اینم احتمالا زانوهاش باشه که جمع شده تو بغلش...آره، اونجا اولین باری بود که دیدمت.  با یه تیکه نایلون، خوابیده بودی کف پارک. باورش برام سخت بود. تو اون هوا، اون هم با لباسای گرم بیشتر از چند دقیقه  نمی شد سوز سرما رو تحمل کرد. اونوقت تو چطور راحت گرفتی کف پارک خوابیدی؟ حتما لباست حسابی گرم بوده... حتما شب چیزی خورده بودی دیگه... نکنه یه وقت سر گشنه زمین بذاری...

خوب پس چرا تاحالا نیومدی جلو؟ چرا تا حالا هیچی نگفتی؟ ترسیدی شرمنده شم هان؟ ترسیدی غم دیدنت روی دلم بمونه؟ نگران بودی به ادعای مسلمونی مون بر بخوره؟ می خواستی از خوشی هامون کم نکنی؟ ترسیدی بهت جواب رد بدن؟ فکر کردی با کمک به تو چیزی از ثروتمون کم میشه؟ نه، پس چی؟!

آهان نکنه میخواستی روی ما رو کم کنی؟ میخواستی ببینی چشمای ما کی باز میشه؟ می خواستی اثبات کنی میشه به هیچ چیز دنیا دل نبست؟ می خواستی ثابت کنی اوستا کریم میرسونه؟

حالا هرچی، دلیلش هر چی بود، هر چی هست؛ می خوام من رو ببخشی و دیگه خودت رو ازم قایم نکنی.

ممنونم


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیچ

عریانی




عریانی نعمت است، نعمتی که هر کسی تجربه اش نمی کند. هر زن و شویی نمی چشند اش. عریانی واقعی، تنها نصیب آنهایی می شود که صمیمیتی عمیق را تجربه کرده اند.آنها که عمق جانشان را با طناب صمیمیت اندازه گرفته اند. آنها که در برابر معشوق، هر چه دارند بر زمین افکنده اند. آنها که خانه از غیر پرداخته و نقاب از روح و جان برانداخته اند. آنها که از تنهایی خود و از ازدحام تنهایان رهیده و با وجودی یکی شده اند. آنها که، هم عاشق شده اند و هم معشوق...

هیچ نمی فهمم که چگونه کسی را که هیچ بر تن ندارد عریان می نامند، کسی که چرتکه می اندازد، کسی که خجالت می کشد، کسی که پشت کوهی از حرف ها، فکرها، یا پشت تنانگی اش قایم شده و عاشق نشده.

به احترام عشق، زمان و کلام می ایستند و از تماشای بلورِ وجود حظ می برند. همان است که هست، وجودی بی هیچ رنگ و نیرنگ، بلوری با همه کاستی ها و زیبایی ها، بلوری بلورین. 



یاد تو می‌رفت و ما عاشق و بی‌دل بدیم

پرده برانداختی کار به اتمام رفت

مشعله‌ای برفروخت پرتو خورشید عشق

خرمن خاصان بسوخت خانگه عام رفت

عارف مجموع را در پس دیوار صبر

طاقت صبرش نبود ننگ شد و نام رفت

گر به همه عمر خویش با تو برآرم دمی

حاصل عمر آن دمست باقی ایام رفت

هر که هوایی نپخت یا به فراقی نسوخت

آخر عمر از جهان چون برود خام رفت

شیخ اجل سعدی



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیچ